Pokud jste někdy měli špinavé čelní nebo zadní sklo, určitě jste sáhli po páčce pod volantem, která zapnula ostřikovače daného skla. Z jakých částí se ale taková vychytávka skládá, a co všechno se může pokazit? To jsou vcelku zajímavé otázky, nemyslíte? Pojďme si na ně tedy v tomto článku společně odpovědět.

Tenhle pohled zná každý

Úvod

Ostřikovače najdeme snad na každém autě. Jednoduše řečeno slouží k čištění čelního a zadního skla auta pomocí speciální kapaliny, což ale není žádná novinka. Skládají z elektrického čerpadla, nádržky, hadiček a trysek, které je třeba čas od času zkontrolovat, protože i ty se samozřejmě mohou porouchat, což není rozhodně ideální.

Problémy

Co všechno se může pokazit,” ptáte se. V podstatě skoro všechno. 😄 Nic nevydrží navěky, ale i tak si pojďme shrnout nejčastější problémy právě s ostřikovači.

  • Ucpané trysky ostřikovačů nečistotami nebo zamrzlou kapalinou.
  • Poškozené nebo rozpojené hadičky ostřikovačů.
  • Vadný motorek ostřikovačů.
  • Prasklá nádržka ostřikovačů, ze které uniká kapalina.

Pro opravu ostřikovačů je třeba zjistit, kde je konkrétní problém a podle toho zvolit vhodný postup. Některé opravy můžete provést sami doma, jiné vyžadují odbornou pomoc v servisu

No a jak se tedy má člověk vypořádat s některými běžnými problémy? Nějaké tipy bych vám mohl dát…tak třeba:

  • Trysky ostřikovačů jsou ucpané nečistotami – vyčistěte je pomocí jehly nebo kolíku.
  • Zamrzlé trysky – můžete je odmrazit pomocí teplé vody nebo fénem. Také je důležité používat speciální zimní kapalinu do ostřikovačů, která má nižší bod mrazu.
  • Prasklá nádržka ostřikovačů – můžete ji opravit pomocí tmelu nebo horkého plastu. Nebo ji rovnou vyměňte za novou.

Pokud však narazíte na závažnější problémy například s čerpadlem, doporučuji dostavit se do servisu, kde se vám na to podívají odborníci.

Tady je to místo, kam nalívat směs do ostřikovačů

Zimní vs letní směs do ostřikovačů

Rozdíl mezi zimní a letní směsí do ostřikovačů spočívá hlavně v tom, že zimní směs obsahuje alkohol, který zabraňuje zamrznutí kapaliny při nízkých teplotách. Letní směs je naopak založena na vodě a obsahuje odmašťovací a leštící přísady, které lépe odstraňují nečistoty a hmyz z čelního skla. Zimní směs je tedy vhodná pro provoz v mrazu, letní směs pro provoz v teple. Jednoduché jako facka. 😆 Míchání obou směsí není doporučeno, protože může snížit jejich účinnost a hrozí i poškození ostřikovačů nebo skla. 

Závěrem

Ostřikovače se na první pohled nemusí zdát jako ta nejdůležitější vychytávka, kterou v autě máme. Na druhou stranu by je člověk rozhodně neměl zanedbávat, protože čisté sklo je základem dobrého výhledu z kabiny. A jak je asi jasné, dobrý výhled zvyšuje bezpečnost.  Každopádně, tímto bych se s vámi pro dnešek rozloučil, máte-li chuť a čas na další článek (z trochu jiného soudku), podívejte se třeba na náš díl o opravě převodovky. 😄

Cože? Máte nějaké připomínky, nápady, nebo poznatky? Zanechte nám je dole v komentářích na našem Facebooku. Stále samozřejmě také platí, že pokud byste měli jakékoliv otázky, či chtěli například vyměnit olej v autě, neváhejte nám zavolat na číslo 736 298 453 nebo navštivte náš web. 😊

Čistá skla Vám přeje,

Tým GetFix

tel. 736 298 453

 

Rychlé odkazy:

GetFix.cz – Web

GetFix.cz – Facebook

Služba – Výměna oleje

Blog – Oprava převodovky